Grafisk design som strategisk verktøy
Grafisk design er et unikt og effektivt verktøy som sikrer synlighet blant kunder. Uansett hvilken bransje man konkurrerer i, så er valgmulighetene for forbrukerne og kundene mange, og kampen om oppmerksomhet er større en noen gang. God grafisk design utnytter virkemidler som form, farge, bilder og typografi for å gjøre en presentasjon eller en trykksak personlig og unik.
Det heter seg at man ikke skal bedømme en bok ut ifra omslaget. Men sjansen for at et magasin eller en brosjyre skal bli både lest og likt, er mye større dersom produktet utstråler kvalitet og godt håndverk. God grafisk design skal understøtte budskap og innhold, og være med på å bekrefte posisjonen din ovenfor målgruppen.
Grafisk design kan gi konkurransefordeler
Strategisk bruk av grafisk design bidrar til at man skiller seg positivt ut fra konkurrentene. Riktig bruk av grafisk design er i mange sammenhenger avgjørende for at man lykkes – og vi hjelper deg gjerne med utforming av kataloger, bøker, tidsskrifter, brosjyrer, magasiner m.m. Vi løser komplekse utfordringer og gir deg gode råd, både på det strategiske og tekniske plan.
Undersøkelser som er gjennomført bekrefter at strategisk bruk av grafisk design bidrar til økt lønnsomhet i en bedrift. Det har bl.a. gitt konkurransefordeler i form av økt kjennskap, større kundelojalitet og gjenkjøp.