Brosjyrer er betegnelsen på trykksaker som blir brukt i sammenheng med informasjon eller markedsføring. En brosjyre er ofte kortfattet og beskriver en bedrift, et emne eller et produkt – og har som mål å opplyse eller påvirke leseren. Brosjyrer kan annonsere for beliggenhet, arrangementer, USP, produkter, salg, tilbud, m.m.
Hvilken trykkemetode bør benyttes for brosjyrer?
Brosjyrer kan produseres både med digitaltrykk og offsettrykk. Begge teknikkene gir god kvalitet, men det som skiller dem er selve produksjonsmetoden.
- Digitaltrykk er ofte rimeligere for et mindre opplag av brosjyrer, og disse kan ofte leveres neste dag med denne trykkemetoden.
- Offsettrykk er en mer egnet trykkemetode for brosjyrer med større opplag, og i tilfeller der man ønsker å bruke spesialeffekter på brosjyrene – som f.eks. foliering, UV-lakkering og spotlakkering.
Er du usikker på hva slags trykkemetode du ønsker for din brosjyre, så hjelper vi deg med gode anbefalinger. Uansett så trykker vi brosjyrer du vil være stolt av.
En brosjyre bør vise dine kvaliteter
En profesjonell brosjyre kan være grunnen til at en kunde får en god opplevelse og husker deg, for så å kontakte nettopp ditt firma neste gang personen trenger tjenestene du tilbyr. Men det krever at brosjyren din skiller seg ut. Gode brosjyrer informerer kundene dine om selskapet ditt og hva du kan tilby dem, på en informativ og tydelig måte. Brosjyrer av dårlig kvalitet kan på den annen side sende kundene rett i armene på en av konkurrentene dine.
Trenger du hjelp til å designe en brosjyre?
Kontakt oss, så hjelper vi deg med den grafiske utformingen og sørger for at du får et profesjonelt uttrykk på brosjyren din.